- En iyisini yapmak doğru olanı yapmak olmayabilir.
- Bir şeye katlanmak için alacağımız geçici önlemler bizi o şeyden kurtarmaz. Bu türden önlemleri üçe ayırabiliriz. Birincisi içinde bulunduğumuz sefil durumu hafife almamıza sebep olan güçlü saptırmalar.İkincisi bu sefalet hissini azaltan geçici tatminler ve üçüncüsü ise bizleri bu hisse duyarsızlaştıran uyuşturucu maddelerdir.(Sigmund Freud, Mutlu Olma İhtimalimiz, s.11)
-Örgüt içerisinde belirli standartlar kurallar, ilkeler ve kurumsal hafıza yok ya da işlemiyor ise bu alanda bir cüceden bir dev yaratılabilir, bir dev ise bir cüce haline kolayca gelebilir. Bu dönüşüm işlemlerine gerekli olan zaman ise çok kısadır. Kısacası standartlar kurallar, ilkeler ve kurumsal hafızanın olmadığı bir örgüt Alice Harikalar Diyarına dönüverir.
-Proaktif Kişiler ihtiyaçları karşılanmadığı zaman çevreyi durumu değiştirmeye çalışırken , Reaktif ya da pasif kişiler kendini değiştirme yoluna gider; küsebilir, kendini o durumu istemediğine inandırabilir, çekip gidebilir...(Acar Baltaş, Türk Kültüründe Yönetmek,s.25)
- İnsanların değerlerini inançlarını ve kullandıkları deyimleri anlamadan onları yönetemezsiniz. (Geert Hofstede)
- Alternatif Maliyet Kavramı ekonominin bel kemiğidir.. Bu kavram bize ettiğiniz her şey başka bir şeyden vazgeçilmesi ile elde edildiğini söyler. Yaşamında bir ekonomisi var her şeyin olduğu gibi. hayatımızda bazı şeylerin alternatif maliyetleri çok ağırdır. Bu maliyetlere katlanmak mantıklı bir karar olamaz fakat eğer bilinçli olarak yapıyor ve amacınız doğrultusunda ise rasyoneldir. Örneğin akademisyen olmak için amacınız sadece mesleki prestiji ise alternatif maliyeti çok, hatta girilmeyecek kadar yüksektir. Aslında bu kadar yüksek bir alternatif maliyete katlanmak mantıklıda değildir. Ancak gerçekten, kendiniz tarafından, bilinçli bir karar neticesindeki bir amaç ise alternatif maliyet rasyonel olacak ancak yine de mantıklı olmayacaktır. Dolayısıyla bu seçimi mantıksal argümanlarla çevrenize açıklayamazsınız bunun için öncelikle amacınızı doğru bir şekilde anlatıp bu durumun çevreniz tarafından rasyonelliğini anlamalarını sağlamanız gerekir.
-Toplumdaki rollerin ve kişilerin rol icabı bireye olan tutumları aslında kişinin kendi isteği ile gerçekleşir. Yani kişi rolü ve rolün gerektirdiği çevrenin ilgili davranış özelliklerini gerçekten istiyorsa bunun bedelini ödemelidir. Bu ödeme sürekli olduğu takdirde rol ve ilgili davranışlar çevre tarafından ona kiralanır. Ancak ödemede bir aksama olduğunda toplum o rol'ü ve rolün getirdiği diğer herşeyi hemen geri alır. Taa ki eksik ödemeleri ve faizi tamamlayıp tekrar o role talip olana kadar. Bu nedenledir ki arada bir kiraladığımız rolü unutup içimizden geldiği gibi hareket edip, düşüncelerimizi rolün gölgesinden çıkarttığımız ve ifade ettiğimizde bunun cezasını ailemizden arkadaşlarımızdan amirimizden çocuklarımızdan vs.. fena çekeriz. Rol adındaki bu toplumsal kalıpların varlığı toplumsal yaşamda bir standardizasyon ve basitleştirme için gerekli olmakla beraber, bu şekilde de bir dezavantajı da bulunur. Bu yüzden hayat içerisinde sahip olmak istediğimiz rolleri düşünür ve tasarlarken bu alışveriş kurallarına dikkat etmemiz gereklidir. Ödeyemeyeceğimiz ya da sonradan ödememizin çok zorlaşacağı bedellere sahip rollerin peşinden koşmamak en doğru olanıdır. Bu iş seçerkende böyledir eş seçerken de böyledir.
- Bir şeye katlanmak için alacağımız geçici önlemler bizi o şeyden kurtarmaz. Bu türden önlemleri üçe ayırabiliriz. Birincisi içinde bulunduğumuz sefil durumu hafife almamıza sebep olan güçlü saptırmalar.İkincisi bu sefalet hissini azaltan geçici tatminler ve üçüncüsü ise bizleri bu hisse duyarsızlaştıran uyuşturucu maddelerdir.(Sigmund Freud, Mutlu Olma İhtimalimiz, s.11)
-Örgüt içerisinde belirli standartlar kurallar, ilkeler ve kurumsal hafıza yok ya da işlemiyor ise bu alanda bir cüceden bir dev yaratılabilir, bir dev ise bir cüce haline kolayca gelebilir. Bu dönüşüm işlemlerine gerekli olan zaman ise çok kısadır. Kısacası standartlar kurallar, ilkeler ve kurumsal hafızanın olmadığı bir örgüt Alice Harikalar Diyarına dönüverir.
-Proaktif Kişiler ihtiyaçları karşılanmadığı zaman çevreyi durumu değiştirmeye çalışırken , Reaktif ya da pasif kişiler kendini değiştirme yoluna gider; küsebilir, kendini o durumu istemediğine inandırabilir, çekip gidebilir...(Acar Baltaş, Türk Kültüründe Yönetmek,s.25)
- İnsanların değerlerini inançlarını ve kullandıkları deyimleri anlamadan onları yönetemezsiniz. (Geert Hofstede)
- Alternatif Maliyet Kavramı ekonominin bel kemiğidir.. Bu kavram bize ettiğiniz her şey başka bir şeyden vazgeçilmesi ile elde edildiğini söyler. Yaşamında bir ekonomisi var her şeyin olduğu gibi. hayatımızda bazı şeylerin alternatif maliyetleri çok ağırdır. Bu maliyetlere katlanmak mantıklı bir karar olamaz fakat eğer bilinçli olarak yapıyor ve amacınız doğrultusunda ise rasyoneldir. Örneğin akademisyen olmak için amacınız sadece mesleki prestiji ise alternatif maliyeti çok, hatta girilmeyecek kadar yüksektir. Aslında bu kadar yüksek bir alternatif maliyete katlanmak mantıklıda değildir. Ancak gerçekten, kendiniz tarafından, bilinçli bir karar neticesindeki bir amaç ise alternatif maliyet rasyonel olacak ancak yine de mantıklı olmayacaktır. Dolayısıyla bu seçimi mantıksal argümanlarla çevrenize açıklayamazsınız bunun için öncelikle amacınızı doğru bir şekilde anlatıp bu durumun çevreniz tarafından rasyonelliğini anlamalarını sağlamanız gerekir.
-Toplumdaki rollerin ve kişilerin rol icabı bireye olan tutumları aslında kişinin kendi isteği ile gerçekleşir. Yani kişi rolü ve rolün gerektirdiği çevrenin ilgili davranış özelliklerini gerçekten istiyorsa bunun bedelini ödemelidir. Bu ödeme sürekli olduğu takdirde rol ve ilgili davranışlar çevre tarafından ona kiralanır. Ancak ödemede bir aksama olduğunda toplum o rol'ü ve rolün getirdiği diğer herşeyi hemen geri alır. Taa ki eksik ödemeleri ve faizi tamamlayıp tekrar o role talip olana kadar. Bu nedenledir ki arada bir kiraladığımız rolü unutup içimizden geldiği gibi hareket edip, düşüncelerimizi rolün gölgesinden çıkarttığımız ve ifade ettiğimizde bunun cezasını ailemizden arkadaşlarımızdan amirimizden çocuklarımızdan vs.. fena çekeriz. Rol adındaki bu toplumsal kalıpların varlığı toplumsal yaşamda bir standardizasyon ve basitleştirme için gerekli olmakla beraber, bu şekilde de bir dezavantajı da bulunur. Bu yüzden hayat içerisinde sahip olmak istediğimiz rolleri düşünür ve tasarlarken bu alışveriş kurallarına dikkat etmemiz gereklidir. Ödeyemeyeceğimiz ya da sonradan ödememizin çok zorlaşacağı bedellere sahip rollerin peşinden koşmamak en doğru olanıdır. Bu iş seçerkende böyledir eş seçerken de böyledir.
Yorumlar
Yorum Gönder